Ból menstruacyjny – przyczyny, objawy, zapobieganie

bóle menstruacyjne

Szczęśliwe te z was, które nie wiedzą, co oznacza ból menstruacyjny. Te, które zmagają się z nim regularnie wiedzą, jak bardzo potrafi uprzykrzyć życie i zaburzyć normalne funkcjonowanie. Ból, jaki odczuwamy przed i w trakcie menstruacji jest wynikiem skurczy mięśni macicy i sąsiadujących organów. Skurcze te nie są niczym nienaturalnym. Wręcz przeciwnie – stanowią naturalną część cyklu miesiączkowego. Intensywne bóle menstruacyjne mogą być spowodowane zmianami hormonalnymi, niedoborem magnezu lub witaminy B6, a także znacznym niedoborem kwasów tłuszczowych.

Objawy

U większości dziewczyn i kobiet ból menstruacyjny pojawia się w podbrzuszu. U niektórych kobiet ból może występować także w dolnym odcinku kręgosłupa i promieniować do nóg. Bardzo często dolegliwościom bólowym mogą towarzyszyć również inne objawy, jak nudności, wymioty, nadmierna senność, bóle głowy, zmęczenie. U niektórych dziewczyn bólowi menstruacyjnemu towarzyszy rozdrażnienie i opuchlizna, np. nóg.

Jak walczyć z bólem menstruacyjnym

  1. Ziołowe napary

Złota zasada brzmi: lepiej zapobiegać, niż później leczyć. Dlatego też, na 4 dni przed planowanym rozpoczęciem krwawienia warto pić napary o właściwościach rozkurczających. Pomogą wam: rumianek, liście mięty i maliny, a także mieszanki żółtodrzewu żółtego, kaliny koralowej, niepokalanka i imbiru.

  1. Ciepłe okłady

W bólach miesiączkowych bardzo pomocne są ciepłe okłady, które działają rozluźniająco i tym samym minimalizują nieprzyjemne skurcze w podbrzuszu. Ciepłe okłady możecie wykonać przy pomocy termoforu lub butelki z ciepłą (ale nie gorącą) wodą. Przydatne będą też plastry rozgrzewające.

  1. Delikatny masaż

Ulgę w bólu przyniesie też masaż brzucha i podbrzusza. Pamiętajcie jednak, aby brzuch masować delikatnie, wykonując ruchy okrężne, zgodne z ruchem wskazówek zegara.

  1. Ćwiczenia rozluźniające

O ile w trakcie menstruacji niewskazane są intensywne ćwiczenia fizyczne, o tyle ćwiczenia rozluźniające i relaksujące mogą przynieść pożądaną ulgę. Niektóre pozycje jogi potrafią zdziałać prawdziwe cuda. Na pewno warto je wypróbować.

  1. Leki przeciwbólowe
Buscopan - lek na ból menstruacyjny (źródło: www.buscopan.pl)

Buscopan – lek na ból menstruacyjny (źródło: www.buscopan.pl)

W sytuacjach, kiedy domowe sposoby zawiodą i nie przyniosą pożądanej ulgi w bólu, warto sięgnąć po leki przeciwbólowe i rozkurczające, jak np. BUSCOPAN – lek cieszący się największym zaufaniem wśród lekarzy i kobiet. Dużą zaletą tegoż leku jest to, że działa on tam, gdzie powstaje ból, a więc w brzuchu. Działa rozkurczowo i niemal natychmiast łagodzi dyskomfort który wywołuje ból menstruacyjny. BUSCOPAN w przeciwieństwie do wielu innych leków przeciwbólowych daje pewność działania na przyczynę dolegliwości, problemu zamiast maskowania go.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.